dimarts, 11 de novembre del 2008

Viure sense "tele"

Ahir vaig veure a TV3, un reportatge en el que diverses famílies, explicaven com vivien sense tele. Em va agradar molt, veure que en comptes d'estar enganxats a ella, rescatàvem els jocs de taula, lectures, etc. i el que considero més important: la comunicació entre els fills i amb la parella. Què n'és de fàcil encendre-la en comptes de parlar amb els que compartim la vida!. Per no parlar de la televisió en l'habitació, per a mi el final de les nits de passió. (Apart de que recomanen que prop del llit, hi hagi el mínim d'aparells endollats possibles).
Quan era petita, vaig estar molts anys sense tele. Un dia es va espatllar i com que la peça havia de venir d'Alemania, i no és broma, els meus pares van decidir que tampoc era tan important. Si bé ja no la veiem molt (tampoc hi havia la bogeria de canals que hi ha ara), no tenir-la no ens va supossar cap trauma. Recordo haver jugat molt amb els meus germans i sobretot, submergir-me en la lectura, un gran aliat. I quan les meves companyes, a l'hora del pati, comentavem tal o qual sèrie, o pel·licula, observava els arbres del pati de l'escola, i deixava volar la imaginació.
Sempre dic que el dia que visqui en parella i formen una familia (si és que és així), no tindrem tele. No crec que sigui necessària.
Si voleu estar al dia, podeu consultar les notícies en internet o en diaris en paper. Llogar pel·lícules, sèries, documentals, etc. Ara, que tampoc substituiu la tele per Internet...Feu la prova.

3 comentaris:

  1. Però tampoc es tan dolenta la tele, es quaestió de triar be el que has de mirar, no tot es entreteniment i telebasura, també informació, cultura, etc...
    Jo ho reconec, hem costaria viure sense la tele, però hem costaria més viure sense un ordinador connectat a la xarxa...

    ResponElimina
  2. Té raó lo Marc... viure sense l'ordinador seria molt pitjor. Ara bé, a l'estiu de vacances pràcticament ni el vam fer servir ni un ni l'altre... es pot viure, i de vegade cal una mica de desintoxicació dels dos.

    ResponElimina
  3. LO MARC: Sí, s'ha saber seleccionar. Viure sense internet, ja em costaria més. Viure sense la ràdio, impossible! ;)

    DAVID M.: Vaig estar tot l'agost sense tv, ni internet (excepte els posts) i no la vaig trobar a faltar.

    ResponElimina

Gràcies pel teu comentari!