diumenge, 9 de març del 2008

Votar o dipositar el vot?

Deixant de banda que els resultats electorals siguin, o no, del meu grat, hi ha hagut una cosa que m'ha cridat l'atenció. Quan he anat a votar, en el moment de depositar els sobres en les urnes, la presidenta de la taula ha fet el gest d'agafar-los. Llavors l'he dit si no els podia introduir jo, doncs era jo la que votava. I m'ha dit que no, que l'havia de fer la presidenta de la taula. Bé, que el procediment electoral sigui aquest, ho respecto. El que no entenc és perquè quan ens ensenyen com han anat a votar els polítics, molts introdueixin ells mateixos el sobre i no el/la president/a. M'he estat fixant i han introduit els sobres: Carme Chacón, Dolors Nadal, Joan Herrera, José Montilla, Artur Mas i Daniel Cirera (si m'he equivocat amb algú, que em disculpi). A veure, no és "la festa de la democràcia"?. Doncs tinguem-la en pau i que siguin els primers que donin exemple. I sí, ho fan per la foto, però podrien fer el gest i que ho acabès el/la president/a. I ara el moment de rauxa: quina fulla la del Senat!. En arribar al col·legi , he vist un munt de gent intentant plegar aquesta macro-fulla de color sépia. Més que una elecció, semblava un taller de papiroflexia. I després, de lo malament que s'ha plegat, no cabia per la ranura de la urna.

3 comentaris:

  1. És curiós que a mi no em van posar cap impediment per introduir els sobres a les urnes. També m'havia preguntat una cosa com aquesta, ja que alguna vegada no m'han permès de fer ho jo.
    No conec la llei electoral, però suposo que és com la vida mateixa, n'hi ha que son més prim mirats i d'altres que passen més. Suposo.
    Felicitats pel bloc/g!

    ResponElimina
  2. Es veu que sí...
    Gràcies per llegir-lo!.

    ResponElimina
  3. la norma és tan simple com que no es fian de tu i no dipositis 2 sobres

    ResponElimina

Gràcies pel teu comentari!