diumenge, 9 de desembre del 2007

No he marxat de pont, i què?


Uns dies abans del pont de la Puríssima (o de la Constitució, segons qui ho digui), molta gent em preguntava què faria. I jo, que sempre tinc coses per fer, tot i sabent que el que em preguntaven era si marxaria, ni fos per Catalunya, de viatge, vaig dir Prou! : que no s’aguantin cues interminables a les principals carreteres de camí cap als Pirineus, que no s’agafi un avió cap els Estats Units per tal d’aprofitar la debilitat del dòlar i tornar amb les compres de Nadal fetes, que no et llencis al carrer seguint la bogeria consumista, NO vol dir que no es faci res, oi?. Perquè, a veure, hi ha com una estranya relació entre “fer” i “sortir de la ciutat / poble” i així, setmanes abans del pont, en diferents mitjans de comunicació (i per e-mail!) ens bombardejaven amb anuncis de viatges, a prop o més lluny, per Europa o pel Carib, per anar a esquiar o per relaxar-se en un balneari. I sí, tot això està molt bé. Però, perquè aquesta mena de “psicosi col·lectiva”, per la qual si no se surt fora, vol dir que no es fa res?. I qui diu que quedant-se una a casa, a la ciutat, sigui equivalent a no fer res?. Ens han volgut vendre que només agafant el cotxe i fer quilòmetres, o agafar l’avió i creuar mitja Europa, serà sinònim de que hem fet veritablement, alguna cosa de profit, hem invertit en el nostre temps d’oci, estem inclosos en la roda,...I no és així. Personalment, m’ha donat temps per a només : sortir de festa i ballar i fer unes rises (o moltes diria jo), anar al cinema a veure “Cassandras’s Dream” en V.O.S., parlar molt per telèfon, acabar-me “Orgullo y prejuicio” i començar un altre llibre, estudiar, decorar una mica la casa, escriure, fer una petita excursió per Collserola, visitar els nebots,... i encara em preguntareu si he fet alguna cosa aquest pont?.

6 comentaris:

  1. Com ja saps, jo visc Andorra, i per la puríssima, no vegis tu el caos circulatori que es va muntar aquí!! es clar que jo no vaig fer pont, per que Andorra no es pas festa, però uns 70.000 vehicles (que no son persones) si que en van fer. Et deixo el link del diari on treballo perquè vegis la noti http://www.bondia.ad/artman/publish/article_11700.shtml
    Apa salut!

    ResponElimina
  2. Gràcies pel link. Un altre diari digital per donar un cop d'ull de tant en tant. Bé, ara venen les festes de Nadal i segur que tindràs dies, oi?.
    Salut!

    ResponElimina
  3. (jo també em vaig quedar.
    per feina
    i per militància.)

    Perdona que no et posés la referència del "si" de Kipling.
    està en un pdf:

    http://www.raco.cat/index.php/Reduccions/article/viewFile/46415/57647

    però també he trobat la traducció d'en Francesc Parcerisas, que es pot passar a un word normal:

    http://perso.wanadoo.es/lipmic/Arreu/angl/kipling.htm

    no volia pas "renyar-te" ni molt menys; només constatar això que ens passa.

    gràcies

    ResponElimina
  4. Deunidó el que vas acabar fent en el pont... jo em vaig dedicar a pintar el menjador i a pintar el menjador i a pintar el menjador... ah per cert, també vaig netejar el menjador i col·locar tots els mobles...

    ResponElimina
  5. Celebro que tinguessis un pont tan ple. Estic molt d'acord amb tu. Jo em vaig quedar també a caseta, més que res descansant. La veritat és que no li trobo sentit a passar del tràfec diari al trànsit permanent. Sospito que a la majoria de la gent l'espanta trobar-se a si mateixa, i per això fuig constantment. I fugir és el contrari d'anar a la recerca... que hauria de ser el sentit del viatge. però perdona, perquè aprofitant això del pint, estic "pontificant"!
    Un petó,

    Eduard

    ResponElimina
  6. 3x3, no m'ho vaig prendre malament.Gràcies pel document en word.
    David, jo també estic pintant!.Bona feina.
    Eduard, "pontificant", és bona aquesta!.
    Salut!

    ResponElimina

Gràcies pel teu comentari!